Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

Heineken

KNVB en Heineken werken al sinds 1994 op vele terreinen samen. Aan het begin van seizoen 2019/'20 is dit unieke partnership nogmaals bekrachtigd en met vijf jaar verlengd in ieder geval tot en met 2024. Van de Oranjefans tot de gezonde kantines en de bekerfinale wil Heineken de connectie met het Nederlandse voetbal verder verstevigen.

Het vertrouwde samenspel zal, naast commerciële activiteiten, onder andere bestaan uit grootschalige activaties voor Oranjefans rondom de wedstrijden van het Nederlands mannen én vrouwenelftal in de OnsOranje Fanzones. Tijdens kwalificatiewedstrijden en EK's en WK's zijn deze uitgegroeid tot een vertrouwde ontmoetingsplek voor Oranjefans, die van heinde en verre komen om het Nederlands elftal aan te moedigen. Heineken zal deze warme ‘thuisbasis’ de komende jaren voor zowel voor Oranje als voor de OranjeLeeuwinnen faciliteren en daar waar mogelijk uitbouwen.

De Oranje Fanzones zijn een warme thuisbasis voor de supporters van Oranje en de Leeuwinnen.

'Brilstand'

Maar ook op het gebied van de gezonde sportkantines in het amateurvoetbal zal Heineken zich meer laten gelden. Het populaire alcoholvrije Heineken 0.0 gaat hierbij een belangrijke rol spelen. De derde helft begint wat de bierbrouwer betreft met de 'brilstand'.  Dit past uitstekend in de lijn die de KNVB heeft uitgezet om in sportkantines de keuze voor gezond eten en drinken makkelijker en aantrekkelijker maken.

Bekerfinale

Daarnaast heeft Heineken zijn naam verbonden aan de TOTO KNVB Bekerfinale. Hiermee wordt er duidelijk voor een nieuwe koers gekozen. Sinds 1995 was de naam Amstel aan ‘De Beker’ verbonden. Vanaf het seizoen 2019/'20 zal Heineken 0.0 prominent aanwezig zijn tijdens de bekerfinale. Het alcoholvrije bier past perfect in een topsportomgeving en is in lijn met een verantwoord alcoholbeleid dat zowel Heineken als de KNVB nastreven en promoten. 

Vanaf het seizoen 2019/'20 zal Heineken 0.0 prominent aanwezig zijn tijdens de bekerfinale.

In 180 landen

Heineken bier is het belangrijkste merk van het wereldomspannende Heineken concern, dat zo’n honderd brouwerijen in vijftig landen telt. Heineken Pils is in ruim 180 landen te verkrijgen en is daarmee het meest mondiale biermerk ter wereld. In Nederland brengt Heineken Nederland B.V. onder andere de merken Heineken, Heineken 0.0, Amstel, Brand, Affligem, Wieckse Witte, Sol, Murphy's en Desperados.