Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
Eurojackpot KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de Eurojackpot KNVB Beker.
Eurojackpot Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Eurojackpot Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de Eurojackpot KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
Denk na over waar en hoe je gesprekken met een jeugdspeler organiseert. Denk daarbij aan de veiligheid van spelers, maar ook aan je eigen veiligheid. Organiseer bijvoorbeeld nooit een één op één gesprek in een afgesloten ruimte met een jeugdspeler. Hanteer het 4-ogen principe. Dit principe stelt dat er voor een bepaalde handeling altijd 2 (volwassen) mensen nodig zijn. Dit ter voorkoming van misstanden. Je kan dit doen in een open ruimte, langs het veld in de dug-out of juist in een ruimte met meer rust. Zet niet twee volwassen mensen tegenover één jeugdspeler. Dit kan intimiderend overkomen als de vertrouwensband nog niet optimaal is. Denk na over de positie die je inneemt als je aan een tafel zit. Je kan ook gesprekken voeren met twee spelers of met groepjes spelers. Jeugdspelers kunnen elkaar namelijk ook helpen in hun ontwikkelproces. Denk ook na over de rol van ouders bij een gesprek.