Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

KNVB en IMG versterken wereldwijde ambities met samenwerking tot 2030

KNVB Media
KNVB Media
1 uur geleden

Foto: KNVB Media

De KNVB en IMG gaan de komende jaren samenwerken om de internationale mediarechten van het Nederlandse vrouwenvoetbal, de Vrouwen Eredivisie, de KNVB Beker en de Johan Cruijff Schaal wereldwijd te verspreiden. De overeenkomst omvat alle gebieden buiten Nederland en markeert een nieuwe mijlpaal in de internationale ambitie van het Nederlandse voetbal.

IMG gaat de mediarechten vertegenwoordigen voor de Eurojackpot Vrouwen Eredivisie, de Eurojackpot KNVB Beker (mannen) en de Johan Cruijff Schaal. Daarnaast vallen de thuiswedstrijden van het Nederlands vrouwenelftal onder de samenwerking. Hiermee bundelen twee sterke partijen hun krachten om het Nederlandse voetbal wereldwijd nog zichtbaarder te maken.

Deze samenwerking volgt op de recente verlenging van de langdurige relatie tussen IMG en de Eredivisie. IMG distribueert al meer dan twintig jaar de internationale mediarechten van de hoogste Nederlandse competitie en groeide daarbij naar een bereik van 142 landen en 35 uitzendpartners. De nieuwe overeenkomst met de KNVB vormt een logische volgende stap in het vergroten van het internationale profiel van het Nederlandse voetbal.

Dave Dekker, Commercieel Directeur KNVB:

“Wij zijn ontzettend trots op deze nieuwe samenwerking met IMG, een absolute wereldtopper in sport en media. Hun ervaring, netwerk en internationale slagkracht geven ons de unieke kans om zowel het mannen- als vrouwenvoetbal nog sterker op de wereldkaart te zetten. Met deze samenwerking willen we miljoenen fans wereldwijd inspireren en meenemen in de energie, passie en kwaliteit van het Nederlandse voetbal. Het is een belangrijke stap in onze internationale groeistrategie. Samen brengen we het Nederlandse voetbal naar een hoger niveau, samen kleuren we de wereld oranje.”

Robert Klein, SVP & Managing Director Football bij IMG:

“We zijn verheugd om op dit bijzondere moment samen te werken met de KNVB. Met het Nederlands vrouwenelftal dat vanavond speelt tegen Portugal en de tweede ronde van de KNVB Beker in aantocht, staat het Nederlandse voetbal volop in de schijnwerpers. Nederland kent een rijke voetbaltraditie en IMG is bij uitstek gepositioneerd om deze competities wereldwijd te laten groeien. We kijken enorm uit naar een intensieve en inspirerende samenwerking.”

IMG werkt wereldwijd met toonaangevende competities en federaties aan het versterken van bereik, impact en commerciële groei. Tot hun partners behoren onder andere de Premier League, CONMEBOL, Saudi Pro League, CONCACAF, CAF, EFL, Eredivisie en de Georgische voetbalbond (GFF).

Over KNVB

De KNVB is de grootste sportbond van Nederland, met meer dan 1,2 miljoen leden en ruim 500 medewerkers. De bond werkt dagelijks aan het verbeteren en vernieuwen van het voetbal in Nederland en aan maatschappelijke impact, in samenwerking met betaaldvoetbalclubs, amateurverenigingen, overheid en nationale en internationale partners.

Over IMG

IMG is een toonaangevend wereldwijd sportmarketingbureau, gespecialiseerd in mediarechten, contentproductie, merkpartnerschappen, strategische consultancy, digitale diensten en eventorganisatie. Het bedrijf ondersteunt de groei van meer dan 200 federaties, competities en teams, waaronder de NFL, Premier League, IOC, NHL, MLS, ATP en WTA, Wimbledon, UFC, WWE en vele anderen. IMG is onderdeel van TKO Group Holdings, Inc. (NYSE: TKO), een wereldwijd sport- en entertainmentbedrijf.


Laatste artikelen