Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
Eurojackpot KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de Eurojackpot KNVB Beker.
Eurojackpot Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Eurojackpot Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de Eurojackpot KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
De KNVB en Coca-Cola starten een nieuwe samenwerking tot en met 2028. - Foto: KNVB Media
De KNVB en Coca-Cola in Nederland gaan een nieuw driejarig partnership aan dat loopt tot en met 2028. Na een korte onderbreking van de samenwerking slaan beide organisaties nu opnieuw de handen ineen voor een partnership dat zich volledig richt op het versterken van de beleving voor Oranjefans.
Binnen het partnership gaat Coca-Cola niet alleen aan de slag met het merk Coca-Cola, maar ook met haar merken Powerade en Chaudfontaine. Daarmee willen ze, samen met de KNVB, fans nog dichter bij hun team brengen rondom wedstrijden van het Nederlands elftal mannen en vrouwen, met piekmomenten tijdens de eindtoernooien voor mannen.
Activaties en campagnes richten zich op de momenten vóór, tijdens en na de wedstrijden, zowel in de fanzones in en om het stadion als via digitale campagnes voor supporters. Ook op de Nederlandse winkelvloer in het retail- en het buitenhuiskanaal draagt Coca-Cola bij aan de Oranje-beleving en een optimale fanervaring. In de komende tijd presenteren de KNVB en Coca-Cola gezamenlijk plannen voor de eerste grote activaties in 2026.
“We zijn blij dat we Coca-Cola weer mogen verwelkomen als partner van de KNVB,” zegt Dave Dekker, commercieel directeur van de KNVB. “Coca-Cola is een merk dat wereldwijd verbonden is aan voetbal en fanbeleving. De komende jaren zetten we samen grote stappen om Oranjefans op nieuwe, verrassende manieren onderdeel te laten zijn van de magie rondom onze nationale teams. Daarbij zetten we specifiek in op digitale fanbeleving, met vernieuwende online activaties en sociale content die ook de jongere generatie supporters op een unieke manier aan Oranje verbinden.”
Coca-Cola in Nederland kijkt ook uit naar de hernieuwde samenwerking. “Voetbal brengt mensen samen. Dat begint bij de sport die zoveel energie brengt en het sluit perfect aan bij onze missie als merk,” zegt Jeroen van Vliet, VP & Country Director Coca-Cola Europacific Partners Nederland. “We zijn trots op dit hernieuwde partnership met de KNVB. Met Coca-Cola, Powerade en Chaudfontaine nemen we Oranjefans de komende jaren mee in unieke belevingen. We kunnen niet wachten om samen mooie ervaringen te creëren.”
Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company, is eigenaar van de merken Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fuze Tea, Aquarius, Powerade, Minute Maid, Chaudfontaine, Royal Bliss, Jack Daniel’s & Coca-Cola en Absolut Vodka & Sprite, en is verantwoordelijk voor consumentenmarketing en het basisconcentraat. Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) Nederland produceert en distribueert deze merken van The Coca-Cola Company en daarnaast de merken Monster en Fernandes. Al deze merken zijn samen goed voor circa negen miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola in Nederland investeert continu in portfolio-optimalisatie, zoals suikerreductie en innovatieve producten, én in duurzaamheid: waterbeheer, verduurzaming van verpakkingen, CO₂-reductie en recycling. In Nederland werken bij Coca-Cola Nederland en Coca-Cola Europacific Partners Nederland zo’n 800 collega’s.