Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

KNVB en Unilever verlengen de samenwerking

KNVB Media
KNVB Media
24 maart 2021, 15:48

Lifebuoy, het grootste hygiënische zeepmerk wereldwijd, en de KNVB gaan een partnership aan. - Foto: KNVB Media

De KNVB zet zich samen met zeepmerk Lifebuoy in voor een hygiënisch sportomgeving. Dit valt binnen de continuering van de samenwerking tussen de KNVB en Unilever: naast het bestaande partnership met het merk Calvé Pindakaas wordt de samenwerking uitgebreid met Lifebuoy in het domein Fit. Binnen dit domein stimuleert de KNVB iedereen op en om het voetbalveld om een gezond voedings- en beweegpatroon aan te nemen. Dit draagt bij aan een verantwoorde, actieve en bewuste levensstijl.

Sinds de introductie van Lifebuoy vorig jaar in Nederland is het hygiënemerk, bekend van de handzeep en handgel, in veel Nederlandse huishoudens een vaste naam geworden. Lifebuoy wil ook voorbij de voordeur onderdeel zijn van het dagelijks leven, als mensen weer meer naar buiten gaan. Lifebuoy ziet in de KNVB een belangrijke partner om deze missie uit te dragen, om er samen voor te zorgen dat sport op een veilige manier weer mogelijk wordt.
 
Griet Demasure - Marketing Director Beauty & Personal Care bij Unilever Benelux “Lifebuoy is er voor elk moment in het dagelijks leven, van binnenshuis in bijvoorbeeld de keuken, tot buitenshuis en onderweg. Van zelf sporten tot je favoriete sportwedstrijden bijwonen. We dragen graag ons steentje bij aan het veilig kunnen sporten én toejuichen. De samenwerking met KNVB, de grootste sportbond van Nederland, vinden wij dan ook een mooie kans om dit te uiten en past binnen ons wereldwijde Lifebuoy-educatieprogramma.”

Het belang van hygiëne

De KNVB zet al jaren in op het promoten van een gezonde levensstijl. De samenwerking met Lifebuoy is een logische stap, nu goede hygiënegewoonten belangrijker dan ooit zijn.
 
“Wij zijn ontzettend blij dat we samen met Lifebuoy heel concreet vorm kunnen geven aan de maatregelen op het gebied van hygiëne. Het belang van hygiëne is het afgelopen jaar meer dan ooit duidelijk geworden en samen zorgen we ervoor dat voetballers en voetballiefhebbers op een veilige en verantwoorde manier van hun sport kunnen genieten”, aldus Jean Paul Decossaux, Directeur Commercie bij de KNVB.

Verdere uitwerking van de samenwerking

Lifebuoy zal de KNVB ondersteunen door met haar producten aanwezig te zijn bij KNVB-evenementen. Een van de eerste evenementen – de WK-kwalificatiewedstrijd tussen Nederland en Letland, waar in het kader van Fieldlab 5.000 supporters bij aanwezig mogen zijn – is op 27 maart in de Johan Cruijff ArenA. Ook gaat Lifebuoy de 1,2 miljoen leden bij amateurclubs helpen door ze toegang te geven tot educatiemateriaal dat hen onderwijst in het belang van handhygiëne, en door dispensers met handhygiënegel te verstrekken. Middels marketingcampagnes bij de grote Nederlandse retailers wil Lifebuoy ook kinderen en hun ouders/verzorgers op weg helpen op het gebied van veilig en hygiënisch sporten.

Samenwerking Calvé Pindakaas gericht op de OranjeLeeuwinnen

De KNVB en Calvé Pindakaas verlengen de sterke samenwerking gericht op de OranjeLeeuwinnen en gaan ook komend jaar verder om de aandacht voor het vrouwenvoetbal te vergroten. Calvé Pindakaas en de KNVB delen namelijk een bijzondere liefde: de liefde om kinderen met grote dromen te inspireren. En dat komt terug in de commercial van Calvé Pindakaas, waar de kleine Lieke Martens de hoofdrol vervult. 

Gerelateerd nieuws

Laatste artikelen