Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

KNVB en Coca-Cola Nederland verlengen partnership

KNVB Media
KNVB Media
15 oktober 2020, 15:23

KNVB en Coca-Cola hebben al sinds 2010 een succesvol partnership. - Foto: KNVB Media

De KNVB en Coca-Cola Nederland hebben hun partnership verlengd tot en met 2021. Coca-Cola is via sportdrank Aquarius al sinds 2010 verbonden aan de KNVB en beide partijen hebben de samenwerking sinds 2015 uitgebreid met als doel om de voetbalbeleving in Nederland te vergroten.

Coca-Cola focust zich op het fan-domein en zet acties op die de beleving rondom wedstrijden van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen vergroot, zoals aansprekende winacties waarbij je kans maakt om live in het stadion aanwezig te zijn. Nu de Oranjewedstrijden tijdelijk zonder publiek moeten worden gespeeld, is creativiteit vereist om de liefde voor het voetbal ook buiten het stadion levend te houden. Rondom de Nations Leaguewedstrijd Nederland-Polen organiseerden Coca-Cola Nederland en de KNVB daarom een wel heel bijzondere Oranje Coca-Cola take-over, waar een JO16-team van LVV Lugdunum de verrassing van hun leven kreeg.

De Oranje Coca-Cola takeover: LVV Lugdunum JO16 kreeg de verrassing van hun leven.

‘Schitterend voorbeeld van goed partnership’

Coca-Cola Nederland is al meer dan een decennium partner van de KNVB en blijft de voetbalsport voorlopig nog langer ondersteunen. “De verlenging van de samenwerking met Coca-Cola Nederland is een schitterend voorbeeld van goed partnership in deze moeilijke coronatijden”, zegt Jean-Paul Decossaux, directeur commercie van de KNVB. “Ook nu de Oranjewedstrijden zonder publiek gespeeld moeten worden, zijn Coca-Cola en de KNVB op een creatieve manier op zoek naar nieuwe ideeën om de samenwerking ook in deze tijden goed vorm te geven. Dat lukt alleen als beide partijen zich in een partnership flexibel opstellen.”

‘Door de focus te verleggen van stadionbeleving naar content, proberen we voetballend en voetbalfan Nederland ook nu zoveel mogelijk te verbinden met elkaar en het Nederlands voetbal. We zijn trots om dit partnership te mogen verlengen en kijken uit naar het komende jaar’, aldus Anouk van den Broek, Experiential Marketing & Asset Manager bij Coca-Cola Nederland.

'Coca-Cola en de KNVB zijn op een creatieve manier op zoek naar nieuwe ideeën om de samenwerking ook in deze coronatijden goed vorm te geven.'

Over Coca-Cola Nederland

Coca-Cola werd in Nederland geïntroduceerd tijdens de Olympische Spelen van 1928 in Amsterdam en is sindsdien onafgebroken sponsor. Samen genieten van sport is iets dat bij Coca-Cola in het DNA zit, met de focus op diversiteit, inclusie en het versterken van de positie van jongeren. In Nederland vertaalde zich dat de afgelopen jaren onder meer door steun aan het Olympic Moves schoolsportprogramma (van 2003 tot 2020), de Special Olympics en diverse activaties met de KNVB. Ook is Coca-Cola sinds 1978 sponsor van de FIFA World Cup.

Over de KNVB

Wekelijks spelen 1,2 miljoen leden ruim 30.000 wedstrijden bij duizenden clubs. 400 duizend vrijwilligers zijn actief langs de velden en in stadions. En met miljoenen supporters en liefhebbers kun je het voetbal gerust de grootste sport en het grootste sociale netwerk van Nederland noemen. De sport waar ruim 500 KNVB-medewerkers zich dagelijks voor inzetten. We proberen het voetbal aantrekkelijk, toegankelijk en plezierig te maken en te houden. Dat doen en kunnen we niet alleen. We werken samen met betaald voetbalclubs, amateurverenigingen, de overheid en maatschappelijke en commerciële partners. Met als doel een optimaal voetbalklimaat voor de voetballer en de voetbalfan. Voor de toekomst van het voetbal.

Gerelateerd nieuws

Laatste artikelen