Sligro en KNVB verlengen partnershipcontract tot 2022

KNVB Media
KNVB Media
20 november, 9:26

Voorafgaand aan de interland tussen Nederland en Estland werd de contractverlenging met Sligro bekrachtigd. - Foto: KNVB Media

Sligro en KNVB verlengen hun partnershipcontract tot 31 december 2022. Sinds 2015 zijn Sligro en de KNVB partners in een gezamenlijke ambitie, het stimuleren van een gezonde en verantwoorde leefstijl in het amateurvoetbal.

Door verlenging van het partnership worden verenigingen ook de komende jaren actief gestimuleerd en geïnspireerd om, naast het reguliere aanbod, ook een meer gezond assortiment aan te bieden. De afgelopen jaren lag de gezamenlijke focus op het programma ‘Lekker Bezig’, het kantineprogramma om gezonde en verantwoorde alternatieven toe te voegen aan het bestaande assortiment. Inmiddels maken ruim 670 verenigingen  hier gebruik van en het is de ambitie dit verder uit te breiden.

FC VERS

Mede door Sligro is de gezonde kantine een steeds meer geaccepteerd fenomeen

Daarnaast is Sligro ook partner van het ‘FC VERS’ programma van de KNVB. Hier werkt de KNVB, samen met de vereniging, toe naar een totale kantinebeleving. Hierbij staat het verantwoord assortiment centraal en is er ook aandacht voor roken, alcohol en de uitstraling en gastvrijheid van de kantine als thuishonk van de club. De KNVB doet dit samen met een netwerk van partners.

Commercieel directeur Jean Paul Decossaux: “We zijn trots op het verlengen van het partnership met Sligro. Sligro heeft een aantal jaren geleden lef getoond door in dit onbekende domein te stappen. Mede door Sligro is de gezonde kantine een steeds meer geaccepteerd fenomeen en sluiten meerdere partijen aan om nog meer voetbalkantines gezond te krijgen.”

Directeur Foodservice Nederland Dries Bögels: “Het is onze ambitie om Nederland te laten genieten van lekker, goed en eerlijk eten. Ook in de sportkantine. We zijn trots op het verlengen van de samenwerking met de KNVB. In 2015 waren we gezamenlijke pioniers met de verantwoorde kantine. Mooi om te zien wat we in vier jaar bereikt hebben. Nu is het dé tijd om door te pakken, zodat alle sportkantines verantwoorde alternatieven op de kaart hebben.”


Gerelateerd nieuws

Laatste artikelen

Om je bezoek aan onze websites optimaal te laten verlopen, maken wij gebruik van cookies. Cookies om het verkeer over onze sites te analyseren en cookies om (advertentie)inhoud te personaliseren en sociale media content aan te bieden. Natuurlijk vinden wij je privacy belangrijk, daarom kun je deze cookie-instellingen zelf beheren. Hoe wij omgaan met de gegevens die op basis van de geplaatste cookies verkregen zijn, leggen wij uit in onze cookie- en privacyverklaring.