Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Hét platform voor amateurvoetballend Nederland.
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de TOTO KNVB Beker.
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
Voor de teams van morgen.
De officiële webshop van de KNVB.
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de TOTO KNVB Beker.
Het officiële kanaal van de Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
De officiële toernooipagina voor het EK Futsal 2022.
De digitale leeromgeving van de KNVB
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
De KNVB en FC Emmen op zoek naar een pragmatische oplossing voor de voorlopige inkleding van het shirtsponsorschap. - Foto: KNVB Media
De KNVB, FC Emmen en de Eredivisie CV zijn dinsdag om de tafel gegaan om EasyToys als shirtsponsor van de Eredivisieclub nader te bespreken.
De KNVB, die belast is met de handhaving van de door alle clubs onderschreven reglementen, wees eerder op basis van het Sponsoringreglement Betaald Voetbal de mogelijke shirtsponsoring door EasyToys af. Tijdens het overleg van vandaag bleek dat er behoefte bestaat aan meer duidelijkheid over de mogelijkheden en onmogelijkheden voor sponsoring in het betaald voetbal. Daarom is afgesproken om het betreffende artikel (Artikel 3, lid 3) uit het Sponsoringreglement Betaald Voetbal op de eerstvolgende Algemene Vergadering Betaald Voetbal (AVBV) met alle betaaldvoetbalclubs te bespreken. Doel hiervan is om een breed gedragen beleid af te spreken ten aanzien van toegestane sponsoruitingen in het betaald voetbal en om normen die open staan voor interpretatie zo veel mogelijk te schrappen.
“Ook wij hebben de maatschappelijke discussie meegekregen die is ontstaan”, zegt Eric Gudde, directeur betaald voetbal van de KNVB. “We hebben daarom afgesproken om invulling te geven aan deze discussie en het huidige sponsoringreglement opnieuw met alle clubs te bekijken. Dat zal op de eerstvolgende AVBV in december gebeuren. Daar zullen we met z’n allen spreken over welke sponsoruitingen we reglementair willen toestaan in het betaald voetbal. Hierbij willen we de reglementen zo duidelijk mogelijk hebben en open normen die nader moeten worden ingevuld door het bestuur voorkomen.”
Voor de periode tussen nu en december gaan de KNVB en FC Emmen op zoek naar een pragmatische oplossing voor de voorlopige inkleding van het shirtsponsorschap. Daartoe zijn vandaag de eerste mogelijkheden besproken.
Om je bezoek aan onze websites optimaal te laten verlopen, maken wij gebruik van cookies. Cookies om het verkeer over onze sites te analyseren en cookies om (advertentie)inhoud te personaliseren en sociale media content aan te bieden. Natuurlijk vinden wij je privacy belangrijk, daarom kun je deze cookie-instellingen zelf beheren. Hoe wij omgaan met de gegevens die op basis van de geplaatste cookies verkregen zijn, leggen wij uit in onze cookie- en privacyverklaring.