Nieuwe doelgroepen aanspreken via NOC*NSF Sportactie 2018

KNVB Media
KNVB Media
17 augustus, 10:34

De NOC*NSF Sportactie duurt van 17 september tot en met 25 november 2018. - Foto: KNVB Media

Zo veel mogelijk mensen aan het sporten en bewegen krijgen. Dat is de missie van de jaarlijkse NOC*NSF Sportactie, een samenwerking van de sportkoepel en diverse nationale bonden, waaronder de KNVB. Ook dit jaar kunnen voetbalverenigingen in de periode van 17 september tot en met 25 november weer deelnemen aan de NOC*NSF Sportactie en hun deuren wagenwijd openzetten voor potentiële nieuwe leden.

In deze periode kunnen clubs gericht laten zien wat ze allemaal in huis hebben. Nieuwe voetbalvormen ontrollen, andere doelgroepen aanspreken of simpelweg de club meer in de schijnwerpers zetten. 

De Sportactie ondersteunt verenigingen bij het organiseren van activiteiten en evenementen voor verschillende doelgroepen. Denk bijvoorbeeld aan Oldstars walking football. Deze voetbalvorm is erop gericht om ouderen (weer) aan het voetballen te krijgen. Door samen te voetballen komen deze 60-plussers met elkaar in contact en blijven ze fitter. 

Ook interesse?

Elke vereniging kan meedoen door activiteiten gratis aan te bieden waar mensen met een sportvoucher zich voor kunnen inschrijven. Je bepaalt daarbij zelf welke en hoeveel activiteiten dat zijn, voor welke doelgroep dit geldt en hoeveel personen zich per activiteit in kunnen schrijven. Het streven is dat de aangemelde sporters minimaal drie keer meedoen zodat zij de vereniging goed kunnen leren kennen.

Sportactie 2018Lees meer over de NOC*NSF Sportactie 2018.

Gerelateerd nieuws

Laatste artikelen

Terug naar boven