Sponsornieuwsbrief

Net als iedereen krijgt je sponsor veel e-mail te verwerken. Om te zorgen dat de sponsor belangrijke informatie wel bereikt, is het belangrijk om specifiek met sponsors te communiceren.

Veel verenigingen sturen de reguliere nieuwsbrief aan de sponsors. Dit is echter niet aan te raden. Maar weinig informatie in de nieuwsbrief is voor de sponsor echt relevant en al snel zal de sponsor de nieuwsbrief vermoedelijk niet meer lezen, ook niet meer als er wel relevante informatie in staat.

Stuur daarom een aantal keer paar jaar een specifieke nieuwsbrief aan de sponsors. Bijvoorbeeld vier keer per jaar, of elke maand gedurende het seizoen. Daarbij is het van belang de nieuwsbrief structureel te vullen met relevante inhoud zonder hieraan onnodig veel tijd te hoeven besteden.

Vaste rubrieken

Een goede methode om makkelijk en snel een nieuwsbrief te kunnen maken is door te werken met vaste rubrieken. Maak de nieuwsbrief vooral ook niet te lang. Langere nieuwsbrieven worden over het algemeen minder goed gelezen.

Goede vaste rubrieken zijn:

  • Activiteitenkalender
  • Belangrijkste ontwikkeling(en) binnen de club
  • Aankondiging nieuwe sponsor(s)
  • Kort interview met een sponsor
  • Vrijwilliger van de maand

Alle rubrieken die in de sponsornieuwsbrief staan, kunnen ook via de reguliere nieuwsbrief en de andere kanalen van de vereniging gedeeld worden. 

Laatste nieuws

Om je bezoek aan onze websites optimaal te laten verlopen, maken wij gebruik van cookies. Cookies om het verkeer over onze sites te analyseren en cookies om (advertentie)inhoud te personaliseren en sociale media content aan te bieden. Natuurlijk vinden wij je privacy belangrijk, daarom kun je deze cookie-instellingen zelf beheren. Hoe wij omgaan met de gegevens die op basis van de geplaatste cookies verkregen zijn, leggen wij uit in onze cookie- en privacyverklaring.