Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
Eurojackpot KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de Eurojackpot KNVB Beker.
Eurojackpot Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Eurojackpot Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de Eurojackpot KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
Tijdens deze bijeenkomst nemen Rory en Pieter je mee in de individuele gespreksvoering vanuit een pedagogisch perspectief. - Foto: KNVB Media
Het voeren van individuele gesprekken met spelers is een zeer belangrijk onderdeel van je werk als voetbalcoach. Je voert in een seizoen diverse soorten gesprekken met je spelers. Tijdens deze themabijeenkomst, die onder leiding staat van Rory de Groot en Jan-Pieter Tuininga, verdiepen we ons in drie verschillende vormen van één-op-één gesprekken die je als voetbalcoach voert. Afhankelijk van de context waarin je werkt, ga je met collega’s aan de slag met het POP-gesprek, het slecht-nieuwsgesprek en het uitstroomgesprek. Om deze gesprekken te (leren) voeren maak je kennis met diverse theorieën (zoals de 5 fasen in een uitstroomgesprek, het ABC-model en leeftijdskenmerken) uit de (sport)pedagogiek.
Naast het uitleggen van de diverse theorieën uit de (sport)pedagogiek en op welke manier je dergelijke gesprekken structureert (‘de wat’) gaan we ook uitgebreid in op ‘de hoe’ van het voeren van ieder type individueel gesprek. Je krijgt een aantal voorbeelden te zien middels rollenspellen door de docenten) van situaties die vaak voorkomen in de voetbalpraktijk en waar de belangrijkste uitdagingen en kansen liggen. Vervolgens ga je zelf aan de slag met praktijkgerichte casussen, waarin je oefent hoe je verschillende typen gesprekken vanuit pedagogisch perspectief kunt verbeteren.
Wil jij leren:
Dan is deze themabijeenkomst écht iets voor jou!
— Foto: Rory de Groot
Rory de Groot werd in 1983 geboren in Rotterdam. Hij doorliep de hele jeugdopleiding van Feyenoord en droomde van jongs af aan al van een carrière als profvoetballer. Op 4 juni 2003 debuteerde hij op 20-jarige leeftijd in het eerste elftal in een uitverkocht stadion in Urawa, Japan. Na een tweede succesvol optreden in Zuid-Korea vertrok hij die zomer vol verwachting op huurbasis naar Excelsior, waar hij zijn droom als snel in duigen zag vallen. Hoewel hij in zijn eerste seizoen nog wel zijn debuut in het betaald voetbal maakte, draaide zijn avontuur ‘op Woudestein’ uit op een desillusie. Hij belandde op de bank en tribune en eind 2004 besloot hij, na een korte periode stage te hebben gelopen bij FC Dordrecht, definitief te stoppen met voetbal. Tot verbazing van zijn omgeving gooide hij het spreekwoordelijke roer volledig om en legde zich toe op een carrière in de kunst. Met succes deed hij auditie voor de Toneel-en Kleinkunst Academie in Amsterdam en begon hij nog geen half jaar nadat hij zijn voetbalschoenen aan de wilgen had gehangen aan een tweede leven. Na zijn afstuderen in 2009 speelde hij als acteur in verschillende voorstellingen van het Noord Nederlands Toneel en ontwikkelde hij zich onder de vlag van Productiehuis Rotterdam tot een eigenzinnige, veelzijdige theatermaker met een unieke stijl. Tegenwoordig begeeft Rory zich op veel verschillende terreinen. Hij is storyteller, schrijver, stemacteur en theatermaker en zet zich met trainingen over storytelling door het hele land in om mensen uit diverse doel- en leeftijdsgroepen te helpen om via (persoonlijke) verhalen sociale impact te creëren en persoonlijke groei te bevorderen.
— Foto: Jan-Pieter Tuininga
Jan-Pieter Tuininga werd in 1969 geboren en is woonachtig in Utrecht. Hij is sportpedagoog en eigenaar en directeur van De SportBasis. Hij richt zich voornamelijk op het verbeteren van het pedagogisch handelen van trainer-coaches met als voornaamste doel om jeugdspelers op een veilige en duurzame wijze te helpen in hun ontwikkeling. In 2019 volgde Jan-Pieter de master ‘Physical Education & Sportpedagogy’ aan de Hogeschool Windesheim in Zwolle. Dit is een praktijkgerichte opleiding (Lichamelijke Opvoeding en Sportpedagogiek) waarin de thema's: ‘Onderbouwing van de lesgeefpraktijk in sport en bewegen’, ‘verrijking van pedagogisch leiderschap en professionele identiteit’ en ‘sportpedagogiek’ centraal staan. Jan-Pieter heeft de afgelopen jaren verschillende begeleidingstrajecten uitgevoerd bij sportverenigingen en NOC*NSF. Zo begeleidde hij het afgelopen seizoen diverse voetbalcoaches binnen USV Hercules. Daarnaast is hij al jaren actief als (gast)docent bij diverse onderwijsinstellingen, sportbonden en gemeenten.
Voetbal-, futsal- en goalkeepercoaches die in het bezit zijn van een diploma en/of licentie.
Als je deze themabijeenkomst van begin tot eind hebt gevolgd krijg je 4 licentiepunten die je kunt gebruiken voor de verlenging van je licentie.
De kosten voor deze themabijeenkomst bedragen € 99,-.
Deze themabijeenkomst vindt plaats in Zeist.
Inschrijven kan van 24 september 2025 t/m uiterlijk 6 januari 2026. Na het verstrijken van de inschrijftermijn is het niet meer mogelijk om jezelf in te schrijven en deel te nemen.
Let op: er is plek voor maximaal 30 personen.
Bij annulering vóór 24 december 2025 ontvang je het door jou betaalde bedrag retour. Bij annulering op 24 december 2025 of daarna bestaat geen recht op restitutie.