Veelgestelde vragen mDWF

Lees hier de veelgestelde vragen omtrent het mobiel digitaal wedstrijdformulier.

Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Kan ik de app al downloaden?

Het mobiel DWF is onderdeel van de Wedstrijdzaken-app. Deze applicatie is beschikbaar in de Apple Store en Google Play Store. De app wordt gebruikt door wedstrijdsecretarissen, scheidsrechters, overige wedstrijdofficials, teamleiders en aanvoerders/spelers.

iTunes
Google Play Store

Is er een app voor Windows-telefoons?

Nee. De app is alleen te downloaden voor iOS en Android.

Het lukt me niet om me te registreren met mijn e-mailadres. Wat moet ik doen?

Je kan je alleen registreren met het e-mailadres dat vastligt in de ledenadministratie van je vereniging en de KNVB. Neem contact op met je vereniging om je e-mailadres juist te laten vastleggen in de administratie. Daarna kan je je registreren met dit e-mailadres.

Ben ik nu verplicht om een iOS- of Android-toestel aan te schaffen?

Nee. Je kan het formulier ook invullen door gebruik te maken van het toestel van iemand anders. Hier is extra aandacht aan besteed bij de ontwikkeling van de Wedstrijdzaken-app.

Wat moet ik doen als het door storingen niet lukt het mDWF in te vullen?

Voor noodgevallen als gevolg van bijvoorbeeld internet- en computerstoringen bij Sportlink of bij de vereniging, is er digitaal een noodformulier beschikbaar. Dit formulier is een PDF-bestand, dat digitaal is in te vullen met Adobe Reader en vervolgens naar ons kan worden gemaild*. Ook is het mogelijk het formulier te printen, in te vullen en per post te versturen. Als je nu nog in bezit bent van papieren formulieren, kun je deze ook gebruiken in noodgevallen.

*Stuur het noodformulier veldvoetbal, het noodformulier zaalvoetbal of het wedstrijdformulier landelijk spelregels nood naar (voorbeeld West1) west1-competitie-veld@knvb.nl (veld) of west1-zaalvoetbal@knvb.nl (zaal).

 

Vorig seizoen werd het DWF ook gebruikt bij de  JO11 9x9 competitie. Nu lees ik dat het mDWF gebruikt gaat worden vanaf JO12. Betekent dat geen mDWF voor JO11 9x9?

Inderdaad, geen mDWF. Voor deze competitie dien je alleen de uitslag door te geven via Sportlink Club.

Teammanagers/-leiders

Algemeen

Wat zie ik in mijn programma?

Het programma dat je ziet is gepersonaliseerd en verschilt per persoon/functie:

- Als speler/leider zie je alleen het uit- en thuisprogramma van je eigen team. Idem voor uitslagen.

- Als je als teamleider geen programma ziet, dan ben je door je vereniging niet toegevoegd (met de functie teammanager) aan het bondsteam.

Moet ik de functie Teammanager hebben om het mobiel DWF in te vullen?

Nee, dat is niet noodzakelijk. Elke staffunctie in het bondsteam heeft de rechten om het formulier in te vullen. Echter alleen met de functie Teammanager heb je een extra menuoptie in de app, waarmee je bepaalde teamgegevens zelf kan bijhouden.

Klopt het dat spelers ook de spelersopgaaf in kunnen voeren?

Het is inderdaad mogelijk dat alle teamleden (speler of staf) de spelersopgaaf in kunnen voeren. Omdat formeel de aanvoerder verantwoordelijk is, verschijnt altijd de knop “Aanvoerder akkoord”. Andere teamleden kunnen de spelersopgaaf invullen vanuit het idee om flexibel te zijn en niet afhankelijk te zijn van één persoon die te laat kan zijn of problemen heeft met zijn mobiele telefoon of wat dan ook. Dit is nu ook zo in de zaal en er zijn geen klachten.

Wat moet ik doen als ik de opstelling “te vroeg” definitief heb gemaakt?

Je kan deze zelf niet meer wijzigen. De scheidsrechter en de wedstrijdsecretaris mobiel DWF kunnen het ook nog voor je doen. Bijvoorbeeld als er in de warming-up nog een speler afhaakt.

Kan de tegenstander mijn voorlopige of definitieve opstelling zien?

Nee, pas nadat beide teams de opstelling (spelersopgaaf) definitief hebben gemaakt, kunnen ze elkaars spelersopgaaf zien.

Hoe kan ik akkoord geven voor de invoer van het resultaat door de scheidsrechter?

Tekenen/bevestigen is niet meer nodig. We hebben het omgekeerd (omdat het in de praktijk vrijwel altijd goed gaat). Je kan via de app bezwaar maken als er jouw inziens door de scheidsrechter fouten zijn gemaakt bij de invoer.

Na goedkeuring van de scheidsrechter na afloop zie je de foto's niet meer en weet je niet welke speler het was.

Dat komt door de privacy-instellingen die ieder persoon zelf mag/moet bepalen. Wel kan je nu de pdf met het wedstrijdformulier bekijken en daar staan alle namen op.

Kan de assistent-grensrechter of wedstrijdcoördinator het formulier invullen?

Nee.

Controleert het mDWF op het lidmaatschap van de assistent-scheidsrechter?

Bij het invullen van het DWF is het niet meer in alle gevallen verplicht ook de gegevens van de assistent-scheidsrechters in te voeren.

Voor jeugdwedstrijden in categorie B geldt een uitzondering. Omdat de rol van assistent-scheidsrechter bij deze wedstrijden vaak wordt uitgevoerd door goedwillende ouders, mag het invoeren van deze gegevens bij het totale jeugdvoetbal (JO13 t/m JO19) in categorie B achterwege blijven.

Voor de overige categorieën blijft het invullen van de assistent-scheidsrechters op het mDWF wel verplicht en wordt dit ook gecontroleerd. Geen controle dus bij te spelen jeugdwedstrijden in categorie B.

Moet ik voor de JO8 tot en met JO11 ook het mDWF gebruiken?

De uitslagen van de JO8 tot en met JO11 hoeven niet te worden doorgegeven met de Wedstrijdzaken app. Het doorgeven van de uitslag via de KNVB Sportlink Club applicatie volstaat. De uitslag komt rechtstreeks bij de KNVB in het systeem; hierdoor is het overigens niet meer mogelijk om de uitslag te wijzigen. Geef correcties op uitslagen per e-mail door aan het districtskantoor/steunpunt.

Wanneer er zich tijdens of na de wedstrijd ongeregeldheden voordoen, blijft de verplichting bestaan om een volledig ingevuld wedstrijdformulier (dus ook met alle namen en relatienummers) in te zenden aan het districtskantoor/steunpunt.

Het is verplicht een afgelasting op de wedstrijddag zelf, direct na de keuring, via de KNVB Sportlink Clubapplicatie door te geven. 

Ik heb  per ongeluk al mijn spelersopgaaf verstuurd, hoe kan ik dit oplossen?

Geen man overboord, afhankelijk van of dit team uit of thuis speelt kan dit op twee manieren worden opgelost:

Team speelt thuis

  • De wedstrijdsecretaris mDWF kan het aanpassen. Het voordeel is dat hij dat al op de dag voor de wedstrijddag kan doen;
  • De scheidsrechter kan het aanpassen op het mDWF.

Team speelt uit

  • De wedstrijdsecretaris mDWF van de ontvangende vereniging kan het voor jou aanpassen;
  • De scheidsrechter kan het aanpassen op het mDWF.

Spelers en stafleden op het wedstrijdformulier

Kan ik een vaste aanvoerder aanstellen? In Sportlink kan dit niet, wel via de app?

Je moet per wedstrijd op het formulier in de app (spelersopgaaf) een aanvoerder aangeven. Dat kan je inderdaad niet in Sportlink Club doen bij het beheren van de bondsteamgegevens. Ook kan dat niet bij menuoptie Teammanager.

Ik heb spelers in mijn spelersopgaaf zonder pasfoto op de digitale spelerspas. Mogen zij spelen?

Ja, met een geldig officieel legitimatiebewijs mogen zij spelen.

Kan ik spelers uit een ander bondsteam op het wedstrijdformulier zetten?

Ja, dat kan. Je kunt spelers opzoeken in het ledenbestand van je vereniging.

Welke spelers kunnen op het wedstrijdformulier geplaatst worden?

De app houdt in de zoekmogelijkheden rekening met leeftijdscategorie, leeftijden, geslacht en dispensaties.

Voorbeelden:

  • Bij de senioren (mannen en vrouwen) is het mogelijk om jeugd van 15 jaar te selecteren
  • Bij de vrouwen is het niet mogelijk om mannen te selecteren
  • In de jeugd Categorie B  is het mogelijk om een aantal één jaar oudere spelers op te stellen conform de nieuwe dispensatieregeling

DispensatiesMeer informatie over dispensatie? Kijk op pagina 2 van deze flyer.

Controleert de Wedstrijdzaken-app op uitsluitingen en op het aantal gespeelde wedstrijden in A-categorie?

Het is de verantwoordelijkheid van de vereniging om alleen speelgerechtigde spelers op te stellen. De app controleert niet op uitsluitingen en aantal gespeelde wedstrijden.

Kan ik als teammanager zien hoe vaak bepaalde spelers in een bepaald team hebben meegespeeld?

Dat kan op dit moment nog uitsluitend in Sportlink Club.

Moeten teamleiders/-managers lid zijn van de vereniging?

Die regel blijft ongewijzigd. Leden van de vereniging kunnen als staflid op het wedstrijdformulier geplaatst worden. En de Wedstrijdzaken app is alleen te gebruiken door leden.

In mijn JO12-team doet een O11-jongen mee. Hij heeft nog geen foto op zijn pas. Mag hij meedoen?

Ja de scheidsrechter moet O11-speler/speelsters toelaten in een hogere leeftijdscategorie, ook al staat er geen foto op de digitale pas.

Er zijn spelers in het bondsteam geplaatst, maar ik zie de wijzigingen niet terug op het wedstrijdformulier. Ook mijn wijzigingen via Teammanager staan niet op het wedstrijdformulier. Hoe kan dat?

De reden waarom jouw spelers niet zichtbaar zijn op het mobiel Digitaal WedstrijdFormulier (mDWF) is omdat jij het mDWF eerder hebt geopend dan dat er door de vereniging spelers in het bondsteam zijn geplaatst. Aangezien je door het eerder openen van het mDWF al een ‘afdruk’ naar onze database hebt gemaakt, pakt het mDWF de gevulde leden uit het bondsteam niet meer.

Voor nu dienen jullie voor de komende wedstrijd de spelers (eenmalig) stuk voor stuk toe te voegen aan de wedstrijd. De volgende wedstrijden zullen alle spelers die in het bondsteam zitten, keurig getoond worden bij het ophalen van het mDWF. Dat geldt ook voor de wijzigingen die je zelf via Teammanager hebt gedaan.

Scheidsrechters/wedstrijdofficials

Wat zie ik in mijn programma?

Het programma dat je ziet is gepersonaliseerd en verschilt per persoon/functie:

  • Een scheidsrechter/assistent-scheidsrechter/wedstrijdcoördinator ziet de wedstrijden (bij programma en uitslagen) waarin hij of zij als official een rol heeft.
  • De wedstrijdsecretaris mobiel DWF ziet het complete thuisprogramma van zijn of haar vereniging en heeft op de wedstrijddag, net als de scheidsrechter, ook rechten om het wedstrijdformulier in te vullen. 

Waar moet ik de digitale spelerspascontrole uitvoeren? Moet ik dit op het veld doen?

Nee, de nieuwe regel is dat de scheidsrechter in afstemming met de teams aangeeft en bepaalt waar de controle plaatsvindt. Dit kan zijn op of bij het veld of in of nabij de kleedkamer. Ook bepaalt de scheidsrechter waar hij na afloop het wedstrijdverloop invult.

Wat gebeurt er met het Official Portal voor bondsofficials?

Het Official Portal blijft “gewoon” beschikbaar. Let op: De inloggegevens zijn anders dan die van de Wedstrijdzaken-app.

Ik wil als bondsscheidsrechter ook graag mijn pasfoto in de app zien. Hoe moet ik dat doen?

In de periode van 1 juli tot 1 november kan je zelf via de Wedstrijdzaken-app je pasfoto wijzigen.
Is er buiten deze periode noodzaak om de foto te veranderen, neem dan contact op met KNVB Assist.

Ik ben verenigingsscheidsrechter en zie geen wedstrijden. Hoe kan dat?

Dan heeft de vereniging jouw naam niet ingevuld (via Sportlink club) bij de te fluiten wedstrijd. Zodra dat gebeurd is, zie je de wedstrijd in je programma.

Hoe kan ik een afgelasting doorgeven?

Ledenadministrateur

Ledengegevens

Moet bij de persoonsgegevens in Sportlink het mobiele nummer staan om de app te kunnen downloaden en te activeren?

Nee, dat is niet nodig. Het e-mailadres vastleggen in Sportlink is voldoende. Dan kunnen de leden zich registreren.

Kunnen mijn leden zelf persoonsgegevens wijzigen in de app?

Ja, dat is mogelijk en standaard zo ingesteld. Wil jouw vereniging dat niet, dan kan je in het Verenigingsscherm in Sportlink Club instellen dat jouw leden geen eigen persoonsgegevens kunnen muteren.

Welke persoonsgegevens kunnen mijn leden wijzigen in de app?

De volgende gegevens kunnen zelf gewijzigd worden:

  • vaste telefoon, mobiele telefoon (communicatiegegevens);
  • adres, postcode, woonplaats (adresgegevens);
  • de privacy-instelling (dit kan een lid altijd zelf aanpassen via de app);
  • de pasfoto (sinds 27 juni 2017).

Kan de app-gebruiker niet zelf zijn e-mailadres wijzigen?

Nee, dit kan (nog) niet. Het e-mailadres is de gebruikersnaam voor de app. Als een lid een andere e-mailadres in gebruik heeft, dan dient dit gewijzigd te worden door de ledenadministrateur, waarna het lid zich opnieuw kan registreren met dat nieuwe e-mailadres.

Kan een gebruiker zijn bankgegevens en geboortedatum aanpassen?

Bankgegevens en geboortedatum zijn niet via de app aan te passen door het lid. Dat geldt ook voor voornaam, achternaam, nationaliteit en geslacht.

Als ik mijn leden toesta om via de app zijn/haar gegevens te wijzigen, krijg ik daar dan als ledenadministrateur dan een bericht van?

Ja, je ontvangt van alle wijzigingen in de persoonsgegevens van jouw leden een notificatie via de notificatiefunctionaliteit in Sportlink Club.

Kunnen mijn leden zich voor de app registreren met het e-mailadres dat ik als tweede e-mailadres heb ingevoerd in Sportlink Club?

Nee dit kan niet. Alleen met het eerste e-mailadres.

Hoe kan ik een lid wedstrijdsecretaris voor het DWF maken of een lid als teammanager toevoegen aan een bondsteam toevoegen?

De wedstrijdsecretaris mDWF voeg je toe via het Ledenscherm in Sportlink Club. De teammanager voeg je toe via Beheer (bonds-)teams.

ToelichtingLees hier de uitgebreide toelichting

Digitale spelerspas

Hoe zet ik een pasfoto op de digitale spelerspas?

De KNVB heeft alle bestaande spelerspasfoto’s tijdig ingeladen in Sportlink Club. Daarmee zijn ze ook zichtbaar op de digitale spelerspas. Voor nieuwe leden kan de vereniging zelf een foto inladen in Sportlink Club via de module Ledenbeheer. Sinds 27 juni 2017 kunnen leden dit zelf doen via de app. De teammanager kan dit doen voor al zijn/haar teamleden. Het is ook mogelijk om je foto toe te voegen via de voetbal.nl app. Besef dat de foto niet “zomaar” een profielfoto is maar de officiële foto voor de digitale spelerspas. Foto’s vervangen kan tot 1 november.

Ik kan geen pasfoto’s meer wijzigen.

Dat klopt. Dat kan alleen in de periode van 1 juli tot 1 november. Dit om te voorkomen dat er misbruik van wordt gemaakt. Wel is het altijd mogelijk om leden zonder foto te voorzien van een foto. Mocht er een goede reden zijn om na 1 november de foto te vervangen, neem dan contact op met de KNVB. Daar kan de foto wel vervangen worden.

De KNVB gaat de spelerspasfoto’s inlezen. Worden de bestaande foto’s in Sportlink Club overschreven?

Ja, dat klopt. Dat is gebeurd op 12 juni voor alle verenigingen.

Hoe kan ik in één overzicht zien bij welke leden nog geen foto aanwezig is?

Selecteer via het Zoekscherm de leden die je wilt bekijken. Klik (rechtsboven) op de button kolominstellingen. Kies bij beschikbare kolommen voor de kolom "Heeft foto?". Voeg de kolom toe aan het overzicht en sla de nieuwe kolominstellingen op via de diskette button. In het resultaat zal nu zichtbaar zijn welke leden een foto hebben en welke niet. 

Uitgebreide uitlegRaadpleeg voor een uitgebreide uitleg deze pagina in het Sportlink Supportcenter.

Aan welke eisen moet de digitale foto voldoen?

Het hoeft niet een officiële pasfoto te zijn. Belangrijk is dat in alle redelijkheid verwacht kan worden dat de scheidsrechter het een goedgelijkende foto vindt. Zorg dus voor voldoende contrast. En geen gezichten van te grote afstand.

Aan welke technische eisen moet de foto voldoen die ik wil uploaden in Sportlink Club?

Het bestand moet van het formaat JPG, GIF of PNG zijn. Om de kwaliteit van de foto's te behouden, adviseren wij om te kiezen voor foto's die kleiner zijn dan twee megapixel (1600x1200). De foto's worden in Sportlink Club altijd geschaald naar het formaat 800x600.

Hoelang is de foto op de digitale spelerspas geldig?

De digitale pas kent GEEN vervaldatum. Het is de verantwoordelijkheid van de speler en vereniging om te zorgen voor een goed lijkende foto en tijdige vervanging.

Wedstrijdsecretaris

Wat zie ik in mijn programma?

Het programma dat je ziet is gepersonaliseerd en verschilt per persoon/functie:

  • De wedstrijdsecretaris mobiele DWF ziet het complete thuisprogramma van zijn vereniging.
  • Als wedstrijdsecretaris mDWF zie je alle uitslagen van thuiswedstrijden tot zeven dagen terug.
  • Een scheidsrechter/assistent-scheidsrechter/wedstrijdcoördinator ziet de wedstrijden (bij programma en uitslagen) waarin hij een rol heeft als official.

Ik ben geregistreerd als wedstrijdsecretaris mobiel DWF, maar kan nog niet in het wedstrijdformulier, hoe kan dat?

De wedstrijdsecretaris mobiel DWF is in principe niet benodigd voor invullen van het mobiel DWF. Om die reden kan hij uitsluitend op de wedstrijddag het mobiel DWF openen en volledig invullen. De betrokken teams en officials kunnen vanaf zeven dagen voor de wedstrijd in het mobiel DWF. Het is wel mogelijk dat de wedstrijdsecretaris een dag eerder een wedstrijd kan afgelasten.

Wij werken met meer personen op het wedstrijdsecretariaat die om de beurt dienst hebben. Moeten die allemaal de functie wedstrijdsecretaris mobiel DWF hebben om op de app te kunnen werken?

Ja, en dat kan.

Ik was gewend om het DWF deels van te voren in te vullen, zoals het invullen van de clubscheidsrechter, assistent-scheidsrechter en de wedstrijdcoördinator. Kan ik dat niet meer als wedstrijdsecretaris mobiel DWF?

Het is niet meer mogelijk om via het DWF in Sportlink Club de clubscheidsrechters en de wedstrijdcoördinator toe te voegen. Wel kun je via het wedstrijdprogramma in Sportlink Club (onder menu wedstrijdzaken, wedstrijden) deze officials alvast toevoegen aan de wedstrijd. Op de wedstrijddag kan je via de app officials toevoegen of vervangen: zowel de scheidsrechter, assistent-scheidsrechters als de wedstrijdcoördinator.

Welke wedstrijden staan in mijn programma? Ik zie wedstrijden "dubbel".

Als je meer rollen hebt, zie je de wedstrijden per rol een keer terugkomen in je lijst. Aandachtspunt is dat de rol waarmee je de wedstrijd opent, bepalend is voor de mogelijkheden die je bij die wedstrijd hebt. Een voorbeeld om het te verduidelijken: Ben je bijvoorbeeld teammanager en wedstrijdsecretaris, dan kan je in beide rollen de opstelling (spelersopgaaf) invoeren, maar alleen in de rol van wedstrijdsecretaris ook de uitslag bij de wedstrijd invullen.

Hoe voeg ik een teammanager toe aan een bondsteam?

Doe dit via Sportlink Club. Kies een bondsteam. Voeg een deelnemer toe met de rol Overige Staf en de functie Teammanager. Je kunt een persoon als speler én teammanager aan een bondsteam toevoegen. Je dient de persoon dan twee keer aan het bondsteam toe te voegen.

ToelichtingLees hier de uitgebreide toelichting

Moet ik in het bondsteam aangeven wie de aanvoerder is?

Nee, dat kan niet. De aanvoerder moet per wedstrijd aangegeven worden op het wedstrijdformulier. Het is wel raadzaam om de aanvoerder in het bondsteam de functie van Teammanager te geven. Dat geeft hem in de app rechten om teamgegevens te onderhouden.

Wat als er geen scheidsrechter is aangesteld?

De club kan dat doen via Sportlink Club vóór de wedstrijddag. Dan ziet de verenigingsscheidsrechter dit direct in zijn programma. Op de speeldag zelf kunnen de thuisteamleden een scheidsrechter (lid van de KNVB) aanstellen en invoeren. Idem voor een grensrechter. Ook de wedstrijdsecretaris mobiel DWF kan dat doen.

Wat als de scheidsrechter niet komt opdagen of te laat komt?

Het thuisteam zorgt voor een scheidsrechter en kan deze op het mobiel DWF zetten (mits lid van de KNVB). Ook de wedstrijdsecretaris mobiel DWF kan dat doen.

Wat te doen als de scheidsrechter een fout maakt bij het invullen van de uitslag en/of het invoeren van rode kaarten?

De aanvoerders/clubs keuren niet expliciet goed maar kunnen bij de bond bezwaar maken als het niet klopt. Dat kan via de Wedstrijdzaken-app.

Wat te doen als de scheidsrechter voor de wedstrijd geen digitale spelerspascontrole kan doen via de app? (Om verschillende redenen: geen internet, geen stroom, geen app)

Als een speler wel een werkende app heeft, kan de scheids op die mobiele telefoon inloggen (en weer uitloggen) om de wedstrijd toch digitaal af te handelen. Optie twee: via het account van de wedstrijdsecretaris mobiel DWF.

Wat te doen als de app niet werkt?

De wedstrijd moet altijd gespeeld worden ook al heeft de spelersopgaaf en de digitale passencontrole niet plaatsgevonden. Bepaal na afloop de situatie opnieuw. Werkt de app niet, zorg ervoor dat de noodzakelijke gegevens genoteerd worden en doorgegeven worden aan de KNVB.

Wat te doen als de scheidsrechter constateert dat foto in de app ontbreekt?

De speler mag spelen als hij/zij of zich legitimeert (met een officieel en geldig ID) als de scheidsrechter daar om vraagt.

Wat te doen als de aanvoerder/leider geen werkende mobiel/app heeft?

Dan kan een ander teamlid met de app het invullen. Optie twee: via account wedstrijdsecretaris mobiel DWF. Optie drie: vraag de scheidsrechter om de spelersopgaaf in te voeren.

Kan ik voorkomen dat een lid op het wedstrijdformulier geplaatst kan worden, zolang hij bijvoorbeeld zijn contributie niet heeft betaald en intern geschorst is?

Dat kan via Sportlink Club. Als je via Ledenbeheer de betreffende spelactiviteit (“Veld” of “Zaal”) verwijdert, dan kan de persoon niet op het wedstrijdformulier geplaatst worden. Je hebt hem hiermee digitaal zijn spelerspas afgenomen.

Is het mogelijk om voor meerdere wedstrijden in één keer de wedstrijdcoördinator toe te voegen aan de wedstrijd?

Ja dat is mogelijk. Dat kan je doen vóór de wedstrijddag in Sportlink Club.

ToelichtingLees hier de uitgebreide toelichting

Waarom kan ik nog niet bij de wedstrijd en de teammanager wel?

Het idee is dat je de officialsplanning, zodat je de verenigingsscheidsrechter en de wedstrijdcoordinator, invoert in Sportlink Club, zodat ook zij snel de wedstrijden in de app zien. Dat is in principe de voorbereidende taak van een wedstrijdsecretarais. Niet het invullen van de spelersopgaaf.

En dan heb jij de app alleen op de wedstrijddag nodig voor wijzigingen en om teams te helpen. De verantwoordelijheid voor het indienen van de spelersopgaaf ligt bij de teams. Om hen de tijd te geven kunnen zij al zeven dagen van tevoren dit wijzigen. Zij kunnen echter dan nog niet bij de officials. Dat kunnen zij pas op de wedstrijddag.

Als wedstrijdsecretaris mDWF kan je wél één dag voor de wedstrijddag de wedstrijd afgelasten via de Wedstrijdzaken app.

Ik wil een uitdraai van de opstelling aan bijvoorbeeld scouts of persmedewerkers uitreiken. Kan ik voor de wedstrijdformulier met de opstellingen printen?

Ja dat kan. Kijk hieronder voor meer informatie.

Meer informatieKijk hier voor meer informatie.

Hoe kan ik een afgelasting doorgeven?

Wat is het verschil tussen deze drie verenigingsfuncties? Wedstrijdsecretaris mDWF, Wedstrijdsecretaris mDWF veld, Wedstrijdsecretaris mDWF zaal?

De laatste twee zijn handig om binnen een veld- of zaalvereniging het programma in de app (en daarmee de rechten om de wedstrijdformulieren in te vullen) te scheiden in veld en zaal.

Bij een veldvoetbalvereniging maakt het niet uit of je "Wedstrijdsecretaris mDWF” of “Wedstrijdsecretaris mDWF veld” bent. Bij een zaalvoetbalvereniging maakt het niet uit of je "Wedstrijdsecretaris mDWF” of “Wedstrijdsecretaris mDWF zaal” bent.

Club VerenigingsfunctieVeldvoetbalZaalvoetbalVeld- en zaalvoetbal
Wedstrijdsecretaris mDWFProgramma veldProgramma zaalProgramma veld en zaal
Wedstrijdsecretaris mDWF veldProgramma veldGeen programma Programma veld
Wedstrijdsecretaris mDWF zaalProgramma zaalProgramma zaalProgramma zaal

Terug naar boven