Albert Heijn

KNVB heeft een intensieve samenwerking met Albert Heijn. De supermarktketen is domeinpartner van de OranjeLeeuwinnen en van het Nederlandse vrouwenvoetbal, van de Oranjefans en van het KNVB programma FIT.

De samenwerking werd voorafgaand aan het wereldkampioenschap voetbal voor vrouwen in Frankrijk in 2019 beklonken. “Net als de KNVB staat Albert Heijn midden in de maatschappij. Samen maken we ons hard voor een gezonde, sportieve en sterke toekomst voor iedereen. De OranjeLeeuwinnen brengen Nederland in beweging. We zijn niet alleen fan van het team, maar ook groot voorstander van het vrouwenvoetbal in Nederland”, aldus Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn.

Oranjefans

Albert Heijn is daarnaast partner van de Oranjefans. Rondom (de kwalificatie voor) het mannen EK voetbal in 2020 in Europa, het vrouwen EK in Engeland in 2021 en het WK voetbal in 2022 zal de supermarkt rondom winkels en in de bekende Oranje fanzones activiteiten organiseren.

Albert Heijn is is domeinpartner van de OranjeLeeuwinnen en van het Nederlandse vrouwenvoetbal, van de Oranjefans en van het KNVB programma FIT.

Gezond eten

KNVB en Albert Heijn starten tevens gezamenlijk een proefproject waarbij een aantal gekozen modelkantines worden voorzien van een lekker en gezond aanbod. Gezonder eten en leven is een van de belangrijke speerpunten van Albert Heijn. De supermarktketen heeft een uitgebreid assortiment verse producten. De afgelopen jaren heeft de supermarkt bovendien een heleboel suiker, zout en verzadigd vet uit huismerkproducten gehaald.

Daarnaast besteedt Albert Heijn veel aandacht aan consumentenvoorlichting (onder andere met de Suikerwijzer in alle winkels en Mijn Voedingswaarden op ah.nl) en samenwerkingsverbanden om een gezonde leefstijl te promoten (onder andere met het Voedingscentrum, Jongeren op Gezond Gewicht en het Nationaal Actieprogramma GoDo).

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn en Jean Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB. — Foto: Albert Heijn


Terug naar boven