Werving jeugdleden met campagne 'Volg je Voeten'

KNVB Media
KNVB Media
12 april, 13:31

Met de wervingscampagne ‘Volg je Voeten’ worden clubs geholpen om jongens, meisjes en hun ouders op weg naar de club te helpen. - Foto: KNVB Media

De KNVB startte onlangs met een wervingscampagne, gericht op meiden en jongens tot en met 12 jaar, hun ouders en alle voetbalverenigingen. Met de campagne ‘Volg je Voeten’ ondersteunt de KNVB verenigingen in hun wervingsactiviteiten en helpen we jongens en meisjes, en hun ouders, op weg naar de voetbalvereniging bij hen in de buurt.

Instroom op peil houden

Het aantal voetballende leden van de KNVB is het afgelopen jaar voor het eerst in jaren afgenomen. Eén van de oorzaken daarvan is een dalend aantal kinderen in de pupillenleeftijd. Dit zien we vooral bij jongens. Het aantal meiden stijgt, maar de gemiddelde startleeftijd ligt een stuk hoger dan bij jongens.

Het is belangrijk dat we de instroom in de pupillenleeftijd op peil houden omdat we weten dat een vroegtijdige betrokkenheid bij voetbal leidt tot een langer en intenser voetballeven. Niet alleen als speler, maar ook als vrijwilliger en fan. Daarom starten we een campagne die ouders en kinderen laat ervaren dat voetbal bij een vereniging geweldig is. Leuk om te doen én goed voor je ontwikkeling. Alle verenigingen zijn uitgenodigd met de campagne mee te doen. De KNVB ondersteunt de clubs die dat willen op vele manieren.

Meer informatie campagne Volg je VoetenAlle clubs kunnen rekenen op de ondersteuning van de KNVB. Onder andere door een digitale toolkit met promotie- en wervingsmaterialen. Het aanvragen van deze materialen is gratis.

Gerelateerd nieuws

Laatste artikelen

Terug naar boven