Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

Campagne met Oranje en Snelle levert al 1.000 inschrijvingen op

KNVB Media
KNVB Media
31 maart, 20:01

Campagne met Oranje en Snelle levert al 1.000 inschrijvingen op - Foto: KNVB Media

Al meer dan duizend jonge kinderen (4 t/m 12 jaar) hebben zich ingeschreven voor de Oranjefestivals, die de komende maanden bij de voetbalverenigingen in het land plaatsvinden. De inschrijvingen komen binnen dankzij de campagne van de KNVB met het Nederlands elftal, de OranjeLeeuwinnen en Snelle, die afgelopen maandag van start ging.

Vanwege de coronapandemie hebben minder pupillen dan normaal zich aangemeld bij een voetbalvereniging. De campagne van de KNVB om meer kinderen te laten voetballen is gecombineerd met de nieuwe single van Snelle, ‘Limonade’, wat een ode is aan het jeugdvoetbal. De samenwerking werd bekrachtigd met een unieke videoclip. Dankzij de medewerking van bondscoaches Frank de Boer en Sarina Wiegman en vier internationals van het Nederlands elftal is het voor het eerst dat Oranje meewerkt aan een officiële muziekvideo. Bekijk hier deze videoclip: https://www.youtube.com/watch?v=zDnL3MPRwMY.

Samen met Snelle, het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen hoopt de KNVB kinderen te inspireren om voetbal te (her)ontdekken op een Oranjefestival bij een amateurvereniging in de buurt. Hier kunnen zij van april tot en met juni met uiteenlopende spellen en activiteiten voetballen als Oranje. Iedereen is welkom, dus ook kinderen die nog niet lid zijn van een vereniging.

Iedereen moet mee kunnen doen

Voetbal is de grootste sport van Nederland en iedereen moet mee kunnen doen. In elke gemeente is een vereniging in de buurt en met een paar voetbalschoenen en een bal kun je al van start. Toch is dit helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend. Sommige jongens en meisjes willen graag voetballen maar thuis is er te weinig geld. Daarom doneren Snelle, het Nederlands elftal en de KNVB tevens een bijdrage aan Jeugdfonds Sport & Cultuur, dat de contributie en het materiaal betaalt voor kinderen en jongeren uit gezinnen die te weinig geld hebben om te kunnen voetballen.

De KNVB heeft 1,2 miljoen leden, waaronder 600.000 kinderen en jongeren. Vanwege de coronamaatregelen van het kabinet, mocht iedereen in de leeftijd t/m 17 jaar (onlangs uitgebreid naar t/m 27 jaar) de afgelopen maanden alleen maar trainingspartijtjes op de eigen vereniging spelen. Wedstrijden tegen andere clubs zijn al lang niet meer toegestaan.

De KNVB Jeugdraad is betrokken bij de wervingscampagne.

Gerelateerd nieuws

Laatste artikelen

Om je bezoek aan onze websites optimaal te laten verlopen, maken wij gebruik van cookies. Cookies om het verkeer over onze sites te analyseren en cookies om (advertentie)inhoud te personaliseren en sociale media content aan te bieden. Natuurlijk vinden wij je privacy belangrijk, daarom kun je deze cookie-instellingen zelf beheren. Hoe wij omgaan met de gegevens die op basis van de geplaatste cookies verkregen zijn, leggen wij uit in onze cookie- en privacyverklaring.