Sponsorrelatie

Er zijn veel mogelijkheden om de relatie met je sponsoren te onderhouden en te verbeteren. Echter, je kunt niet zomaar elk middel inzetten voor iedere sponsor. En hoe spreek je een sponsor aan die zijn verplichtingen (nog) niet is nagekomen?

Laat je sponsor communicerenJe bent natuurlijk heel erg blij met de steun van sponsors. Maar laat je dat wel eens weten? Misschien doe je dat niet vaak genoeg. Facturatie en herinneringBij een sponsorovereenkomst hoort uiteraard ook een betaling. Het is wel verstandig om de facturatie van sponsorcontracten goed te organiseren en te structureren, zodat je overzicht houdt. Jaarlijkse evaluatieHet is belangrijk om de sponsor serieus te nemen in de samenwerking. Daar past bij dat je de samenwerking jaarlijks evalueert. SponsornieuwsbriefNet als iedereen krijgt je sponsor veel e-mail te verwerken. Om te zorgen dat de sponsor belangrijke informatie wel bereikt, is het belangrijk om specifiek met sponsors te communiceren. Interview met je sponsorWist je dat één van de belangrijkste redenen voor sponsors om te sponsoren ‘waardering’ is? Zorg dan ook dat je sponsors laat merken dat je ze waardeert. Een netwerkbijeenkomstEen vereniging biedt kansen voor bedrijven. Uiteraard in het ledenbestand, maar ook in het zakelijk netwerk erachter. Digitaal netwerken binnen de clubHet netwerk achter de club kan voor bedrijven een belangrijke reden zijn om te sponsoren, maar toch zullen niet alle sponsors op de sponsoravonden of netwerkbijeenkomsten aanwezig zijn.


Om je bezoek aan onze websites optimaal te laten verlopen, maken wij gebruik van cookies. Cookies om het verkeer over onze sites te analyseren en cookies om (advertentie)inhoud te personaliseren en sociale media content aan te bieden. Natuurlijk vinden wij je privacy belangrijk, daarom kun je deze cookie-instellingen zelf beheren. Hoe wij omgaan met de gegevens die op basis van de geplaatste cookies verkregen zijn, leggen wij uit in onze cookie- en privacyverklaring.