Sponsoring

Sponsoring is een belangrijk thema binnen voetbalverenigingen. Inkomsten uit sponsoring is voor veel clubs een belangrijk deel van de omzet. Om als club succesvol aan de slag te gaan met sponsoring kun je hier informatie en inspiratie opdoen.

SponsorwervingMet de juiste aanpak hoeft sponsorwerving geen groot issue te zijn bij verenigingen. Doe je voordeel met het stappenplan of informatie over de benadering van verschillende doelgroepen. SponsorrelatieEr zijn veel mogelijkheden om de relatie met je sponsoren te onderhouden en te verbeteren. Echter, je kunt niet zomaar elk middel inzetten voor iedere sponsor. En hoe spreek je een sponsor aan die zijn verplichtingen (nog) niet is nagekomen? Identiteit en positioneringSponsoring levert een zichtbare verbinding op tussen een bedrijf en de vereniging. Zowel het bedrijf als de vereniging streeft naar een passende samenwerking. Wat heb ik te bieden?Wat kan jouw vereniging sponsors bieden? Is dat een bord langs het veld, of is er meer mogelijk? Vaak wordt gezegd dat ‘alles’ mogelijk is, maar er zijn natuurlijk wel grenzen. Sponsorpakketten en prijzenLokale sportclubs werken veelal met vergelijkbare sponsormogelijkheden en –pakketten. En dat geldt ook voor de prijzen. Samenstelling sponsorcommissieEen sponsorcommissie of commerciële commissie heeft een belangrijke en omvangrijke taak. Vaak wordt vooral gedacht aan sponsorwerving, maar er zijn veel meer taken die door moeten worden ingevuld.

SponsorvisieHet onderdeel sponsoring binnen KNVB ASSIST is ontwikkeld in samenwerking met Sponsorvisie.


Om je bezoek aan onze websites optimaal te laten verlopen, maken wij gebruik van cookies. Cookies om het verkeer over onze sites te analyseren en cookies om (advertentie)inhoud te personaliseren en sociale media content aan te bieden. Natuurlijk vinden wij je privacy belangrijk, daarom kun je deze cookie-instellingen zelf beheren. Hoe wij omgaan met de gegevens die op basis van de geplaatste cookies verkregen zijn, leggen wij uit in onze cookie- en privacyverklaring.