Heineken

Heineken Nederland B.V. is sinds 1994 sponsor. Van 1995 tot en met 2005 was het concern met het merk Amstel naamgever van de Amstel Cup. Daarna werd Amstel partner van de KNVB beker. Heineken heeft voorafgaand aan het WK 2014 in Brazilië de samenwerking met ons verlengd tot en met 2020.

Thuis of in de kroeg

Sinds eind 2000 speelt ook het merk Heineken een actievere rol binnen de KNVB. Heineken associeert zich, als biermerk van nationale trots, al lange tijd met Oranjeprestaties. Heineken is erbij als het Nederlands elftal speelt, met spraakmakende activiteiten rondom de kwalificatiewedstrijden en eindtoernooien. Zo stimuleert Heineken de Oranjecampings voor fans van het Nederlands elftal, verstrekt het treffende gadgets richting eindtoernooien en is de Chief Oranje Officer in het leven geroepen om de Oranjekoorts te verspreiden. Thuis of in de kroeg, Heineken hoort erbij als Oranje speelt en sterkt het Oranjegevoel onder alle fans.

Heineken verstrekt treffende gadgets bij eindtoernooien.

In 180 landen

Heineken bier is het belangrijkste merk van het wereldomspannende Heineken concern, dat zo’n honderd brouwerijen in vijftig landen telt. Heineken Pils is in ruim 180 landen te verkrijgen en is daarmee het meest mondiale biermerk ter wereld. In Nederland brengt Heineken Nederland B.V. onder andere de merken Heineken, Amstel, Brand, Affligem, Wieckse Witte, Sol, Murphy's en Desperados.

Terug naar boven