Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

Vier nieuwe leden RVC Coöperatie Eredivisie Vrouwen

KNVB Media
KNVB Media
13 juli 2017, 14:09

De nieuwe leden in de RvC willen kwalitatief een belangrijke stap voorwaarts zetten in het vrouwenvoetbal. - Foto: KNVB Media

Nicole Edelenbos, Jacqueline Smit, Barbara Barend en Maureen Schlejen-Peeters zijn opgenomen in de Raad van Commissarissen van de onlangs opgerichte Coöperatie Eredivisie Vrouwenvoetbal (CEV).

De oprichting van de CEV is een gezamenlijk initiatief van de KNVB en de clubs in de Eredivisie Vrouwen om kwalitatief een belangrijke stap voorwaarts te zetten. De nieuwe CEV gaat de gezamenlijke belangen van de clubs behartigen.

“We slaan samen met de KNVB een nieuwe weg in om de gehele vrouwenlinie beter te vertegenwoordigen en te gaan organiseren met meer rendement vanuit en voor de deelnemende clubs”, zegt Edelenbos als voorzitter van de RvC. Het kwartet is aangesteld naast RvC-lid Rob Reiienga.

Aantrekkelijker en sterker

“Met de benoeming van de RvC tonen topvrouwen uit de sport, het bedrijfsleven en media hun toewijding aan de ontwikkeling van de top van het vrouwenvoetbal. Nu is het moment dat er een slag geslagen kan worden om de Eredivisie Vrouwen nog aantrekkelijker en sterker te maken”, aldus Minke Booij, manager Vrouwenvoetbal KNVB.

Dankzij het aanstaande EK in Nederland is er meer interesse vanuit fans, media en sponsors/partners. Een eigenlijk nog onontgonnen gebied voor merken die landelijk hun naam verbinden aan het vrouwenvoetbal. “Op landelijk niveau denken we daarom bijvoorbeeld aan het binden van een naamgevend partner die ook écht waarde kan toevoegen aan de Eredivisie Vrouwencompetitie en samen met ons dit positieve verhaal wil laten zien en vertellen aan de fans. Daarvoor ontwikkelen we nu een eigen digitaal mobiel platform waarmee we de speelsters in staat stellen om via 'social' de interactie met de fans te versterken. Dit geeft nieuwe mogelijkheden voor merken om relevant in te haken en het vrouwenvoetbal als topsport en de Eredivisie clubs verder te helpen”, zegt Frank Kolsteeg, Commercieel Marketing Directeur van de CEV die samen met Paul ten Hag de directie vormt.

Gerelateerd nieuws

Laatste artikelen