Actieplan homoacceptatie in het voetbal

UITGEGEVEN: woensdag, 24 oktober 2012 11:59 LAATST GEWIJZIGD: donderdag, 25 oktober 2012 16:46

De KNVB heeft vanmorgen het actieplan ter bevordering van homoacceptatie in het voetbal onder de noemer ‘Voetbal voor iedereen’ gepresenteerd. Naast minister Edith Schippers (VWS) was ook de KNVB aanwezig op het internationale congres ‘United against homophobia in Sports’ in Utrecht.

Michael van Praag, bondsvoorzitter van de KNVB in zijn toespraak: ,,Wij doen een beroep op alle clubs en spelers in Nederland. De bond kan het klimaat niet eenzijdig veranderen. Iedereen – van bestuurders tot spelers - moet zich bewust zijn van de eigen verantwoordelijkheid. Jezelf inzetten voor homoacceptatie betekent: het onderwerp bespreekbaar maken en elkaar corrigeren waar nodig. Want laten we wel wezen: homo of hetero, het maakt helemaal niets uit.”

Na een voordracht van de bondsvoorzitter is het actieplan op officiële wijze aan minister Schippers aangeboden. Het actieplan is hier te raadplegen.

Naast het plan is ook de campagnespot ‘Homo? Het boeit geen flikker’ vandaag gelanceerd. Deze campagnespot is op 4 augustus 2012 in het programma FC GAY door BNN, in samenwerking met Delight Agency, aan de KNVB aangeboden. De televisiespot zal de komende dagen op Eredivisie Live en SBS6 (rondom de wk-kwalificatiewedstrijden van 12 en 16 oktober a.s.) te zien zijn. Ook wordt de spot via social media online verspreid.

Download: Actieplan KNVB homoacceptatie in voetbal

Football for everyone
Football is for everyone. The Royal Netherlands Football Association (KNVB) stands for an open and safe climate in football. It is of paramount importance that all players, from amateur football to the Premier League, can be themselves, and are able to play on their own level, irrespective of colour, race, religion, gender or sexual preference. This serves both the interest of individual players, and the good of the game. Players who can be themselves, and feel good about themselves, will give the best possible contribution to their team’s performance. In football this is not only desirable, but an absolute necessity.

Please see the action plan: Football for everyone and the campaign commercial Gay? There's nothing queer about it.

 



STUUR DE LINK VAN DIT ARTIKEL NAAR: